Kultúra 2015. 07. 28.

A Selye János Gimnázium diákjai Spanyolországban

2015. június 20-án útra keltek a Selye János Gimnázium spanyol nyelvet tanuló diákjai. Az úti cél Spanyolország elbűvölő városa, Barcelona volt.

Az egynapos út után megérkeztünk Tossa de Mar-ba, a Cala Llevadó kempingbe, ahol a szállásunk volt. A kemping területén lévő faházakban laktunk, ahonnan csodás panoráma nyílt az öbölre. Tossa de Mar gyönyörű öblei, hangulatos tengerpartjai elbűvöltek mindnyájunkat. A vasárnapot pihenéssel töltöttük, és megismerkedtünk a kemping területével. Hétfőn ellátogattunk Monserrat-ba, ahol megnéztük a kolostort és egy kimerítő túra keretén belül felmásztunk egy kilátóra, ahonnan csodás kilátás nyílt az egész környékre. Ezután a Sagrada Familia-t, a híres építész, Antonio Gaudí által tervezett bazilikát látogattuk meg. A lélegzetünk is elállt a gyönyörű építménytől, melynek építése még a mai napig is folyamatban van. Este elvittek bennünket egy igazi spanyol estre, ahol egy csodás flamenco előadást láthattunk, ahol sok spanyol finomságot is megkóstolhattunk. Kedden és szerdán egy spanyol nyelvtanfolyamon vettünk részt. Két csoportra osztottak bennünket, és az órákat két kubai származású tanárnő tartotta. Hihetetlenül jó hangulatot varázsoltak, játékosan, nevetve tanultunk Spanyolországról, a nemzeti ételekről és más érdekes dolgokról. Spanyol dalokat énekeltünk, megtanultunk szalszázni és a szókincsünk is bővült. A következő nap egy hajókirándulás keretén belül megcsodáltuk Lloret de Mar városát, ami egy tipikus turistaközpont. Itt érdekesebbnél érdekesebb szuveníreket vásároltunk és finom fagylaltokat kóstoltunk meg. Péntek volt a várva várt nap, amikor felfedeztük Barcelona városát. A focirajongók örömére, megnéztük a Camp Nou stadiont is, ami egy emlékezetes élmény marad számunkra. Szombaton a Marineland vízi élményparkba utaztunk, ahol rengeteg élményben volt részünk. Megnéztük a papagáj, a delfin és a fóka show-t. Nagyon izgalmas volt. A legjobban a fókák nyerték el a tetszésünket. Emellett még hatalmas csúszdákat próbálhattunk ki. Mindenki megtalálta a neki való programot. Vasárnap szintén nyelvtanfolyamon voltunk, összefoglaltuk az addig tanultakat, elénekeltük a dalokat, amiket megtanultunk, majd elbúcsúztunk tanárainktól, akiktől oklevelet is kaptunk. Hétfőn könnyes búcsút vettünk Spanyolországtól és délután 3 órakor elindultunk haza.
Az egész utazás egy felejthetetlen emlék marad számomra, Barcelona városa rabul ejtett, biztos vagyok benne, hogy a jövőben még egyszer ellátogatok oda.