Mix 2018. 08. 30.

A Selyés gimisek Angliában kezdték a vakációt

Június végén immár hetedik alkalommal indult el 41 diák a Selye János Gimnáziumból felfedezni Anglia látványosságait Tóth Éva tanárnő vezetésével. Munkáját Szüllő Lívia és Szilárd Ágnes tanárnők, valamint Kallós Gyopár idegenvezető segítették. Az alábbiakban Tóth Éva tanárnő beszámolóját olvashatjuk a kirándulásról.

„Az első nap a kimerítő utazásról szólt, de tranzitszállásunkon Thionvill-Yutz (német-francia-luxemburgi hármashatár) városkában sikerült felfrissülnünk, hogy folytassuk utunkat Anglia felé. Másnap délutánunkat már Dover várának látogatásával töltöttük miután a csalagúton átkeltünk Nagy-Britannia partjaira. Meglepetésképpen 30 fokos meleg nyári idő fogadott minket, mely csak fokozódott, ahogy este Londonba értünk. London mindannyiunkat lenyűgözött elképesztő méreteivel és történelmével. Az utóbbit mindjárt másnap egy rövid időre átélhettük, mert a városnéző túránkat a Globe színházban kezdtük, s a nézőtéren ülve, helyi tárlatvezetőnk segítségével, ízelítőt kaphattunk William Shakespeare korának színházvilágából. Majd a Millenium hídon átkelve megnéztük a Szent Pál katedrálist. A nap fénypontja a Madam Tussauds múzeum és a London Eye óriáskerék által nyújtott élmény és látvány volt. Az első londoni napunkat a híres-hírhedt Towernél fejeztük be. Ahogy elénk tárult az épületkomplexum, háttérben a Tower Bridge sziluettjével, olyan érzésünk volt, mintha egy kis múlt maradt volna a gombamódra szaporodó felhőkarcolók között.

Következő nap gyalogosan bejártuk London azon ikonikus épületeit és helyszíneit, melyek a királyi családhoz és az Egyesült Királyság intézményéhez kapcsolhatók, nevezetesen a Parlament épülete, miniszterelnöki hivatal (Downing Street 10), királyi helyőrség főhadiszállása, Trafalgar tér, Buckingham palota, és nem utolsó sorban a Picadilly Circus, ahonnét szanaszét ágaznak London bevásárló és szórakoztató negyedének utcái. Diákjaink itt egy egész délutánt eltölthettek, miközben beszerezhették a kötelező szuvenírokat, valamint főleg estefelé élvezhették az utcai művészek spontán előadásait. Óriási meglepetésünkre egyikük átadta egy harmadikos diákunknak, Szabó Eriknek, gitárjának húrjait és a lehetőséget egy dal erejéig, melyet nagy ováció kísért.

A világváros nyüzsgése után felüdülés volt másnap dél-Anglia tengerparti városának (Portsmouth) meglátogatása. Haditengerészeti központként kihagyhatatlan volt egy második világháborús tengeralattjáró megtekintése. Majd ezt követően a város és az angol csatorna lélegzetelállító látványa fogadott minket a város egyik meghatározó látványosságának (Spinnaker torony) 170 méter magas kilátójából.

Ugyan fájó szívvel, de a kirándulás ötödik napján búcsút mondtunk Londonnak, s egyáltalán Angliának. Komphajónkból felejthetetlen képeket készítettünk a híres Dover-i fehér sziklaszirtekről, bízva abban, hogy nem utoljára járunk itt. Kedvjavítóként arra gondoltunk, hogy mielőtt haza vennénk az irányt, még vár ránk Párizs. Nem kellett csalatkoznunk. Az Eiffel torony és a szajnai hajóút során elénk táruló Notre-Dame székesegyház látványa felülmúlta várakozásainkat. Már csak az utolsó nap programja várt ránk, ami nem volt más, mint a párizsi Walt Disney park. Itt aztán mindenki kipróbálhatta határait és merészségét. Végül nem maradt más hátra, mint tele élményekkel hazatérni, s tervezgetni, mikor látogathatunk el ismét akár más részére az Egyesült Királyságnak.”