Oktatás 2024. 09. 23.

Szörftábor a Selye gimiseknek másodszor

A tanév második hetében volt szerencsénk részt venni egy, a Magyar Kormány közoktatási program által támogatott szörftáborban Vonyarcvashegyen.

Érkezésünk napján az esős időjárással harcolva jutottunk el a szállásra, amelyhez egy kellemes természetközeli útvonal vezetett. A szakadó eső miatt az aznapi kinti program nem valósult meg, azonban így sem unatkoztunk; a kiadós vacsora után beszélgetéssel és társasjátékkal ütöttük el az időt.

Másnap a szálláson elfogyasztott reggeli után elsétáltunk a Balaton-partra, ahol megismerkedtünk szörfoktatónkkal. Délelőtt lezajlott az elméleti oktatás és a szárazföldön tartott gyakorlati bemutató. A parton elfogyasztott ebéd után már a vízben is kipróbálhattuk, milyen is a szörfdeszkán állni. Rengeteg esés, sikertelen próbálkozás és nevetés közben kezdtünk rájönni az alapokra, és a nap végén kimerülten, de mosolyogva tértünk vissza a szállásra. Vacsora után az este hátralévő részét beszélgetéssel, énekléssel és játékkal töltöttük.

A következő nap reggelén izgatottan vártuk, hogy újra kipróbálhassuk újonnan szerzett tudásunkat a szörfdeszkán. Az időjárás szerencsére kedvező volt, a nap nagy részét a vízben töltöttük. Valamivel magabiztosabban kísérleteztünk a kanyarokkal, fordulással és sebességgel. A délutáni rövid szélcsendben kipróbálhattuk a kajakot, SUP-deszkát és vízibiciklit. Szerencsére pár órával később újra feltámadt a szél, ezért a napot sikerült egy utolsó szörfözéssel zárnunk. Egy közös fénykép után búcsút mondtunk a Balaton-partnak, az estét pedig a szálláson medencézéssel, jakuzzival, szaunázással és éjszakába nyúló beszélgetéssel zártuk. Hazautunk napjára újra viharossá vált az idő, ennek ellenére egy utolsó pizzázás mellett még a helyi díjnyertes fagyit is sikerült megkóstolnunk. A hosszú vonatút után fáradtan, de boldogan és rengeteg élménnyel gazdagodva érkeztünk haza.

Köszönettel tartozunk szörfoktatónknak (Tibi bácsi), kísérő tanárainknak és elsősorban Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt.-nek, mely segítségével megvalósult ez az utazás.