Oktatás 2023. 09. 22.

V4-es projekt a selye gimiben – Opavában, Ostraván és Brünnben jártak a diákok

A Selye János Gimnázium II.A osztálya a csehországi Opavában járt, a Visegrad Fund által támogatott csereprogram második felvonásának keretén belül.

Az első nap izgalommal teli volt, ugyanis a hosszú vonatút után az opavai diákok egy játékos, versenyszerű körbevezetéssel mutatták be városuk. Ezután elfoglaltuk szállásunk a családoknál, akik nagy szeretettel fogadtak bennünket.

A második nap különleges volt, mivel egymásnak mutattunk be különböző fizikai és kémiai kísérleteket, és ezek során sokat tanultunk egymástól. A délutánunkat pedig strandröplabdázással töltöttük, ahol végre kicsit lazíthattunk és jobban megismerhettük testvérosztályunk tagjait. Az utolsó nap estéjén meglepetésként diszkó volt számunkra, ahol mindenki nagyon jól érezte magát, és vidáman buliztunk együtt.

Következő nap Ostravára utaztunk és meglátogattunk egy tudományos ismeretterjesztő központot, a Velký svět techniky-t, ahol lenyűgöző dolgokat láthattunk. Mivel a központ a volt acélgyár területén található, ahol nem mellesleg minden évben megrendezik a Colours of Ostrava fesztivált is, volt lehetőségünk az elképesztő volumenű épületek között barangolni, valamint az acélgyártás rejtelmeibe is betekintést kaptunk.

Szomorú búcsút vettünk a kedves testvérosztályunktól, akiknek rengeteg közös élményt köszönhetünk. A kaland folytatódott Brünnben, ahol ellátogattunk a VIDA! Elnevezésű tudományos centrumba, majd egy parkban piknikezve pihentük meg. Délután Hübsch Dominik, volt selyés diák, jelenleg a Kafedik diákklub alelnöke, vezetett körbe minket, és bemutatta Brünn rejtett csodáit. Este vacsorázni mentünk, majd megismerhettük a város éjszakai arcát.

Vasárnap még az indulás előtt ellátogattunk egy pillangóházba, ahol csodálatos pillangókat és más exotikus állatokat láthattunk. Délután már a vonatra szálltunk, hogy hazatérjünk.

Ezt az élményekben gazdag kirándulást osztályfőnökünknek, Kustyán Marianna tanárnőnek köszönhetjük, aki nagyszerűen megszervezte és felejthetetlen élményekkel gazdagította ezt az utazást. Reméljük, hogy még sokszor találkozhatunk testvérosztályunkkal, akik között sok új barátra leltünk.