Mix 2022. 05. 27.

Tanulmányi kiránduláson a Bandi-ták

2022. május 11-én, két év kényszerszünet után, végre elérkezett a nap, hogy az első közös tanulmányi kirándulásunkon vehessünk részt, melyet Budapestre szerveztünk.

A szervezés és ötletelés, már hetekkel korábban kezdődött, rengeteg program merült fel, melyre szívesen mentünk volna, de tudtuk, hogy egy napba nem fog beleférni ennyi kimaradt élmény. A választásunk végül a Csodák Palotájára és a Szépművészeti Múzeumra esett, melyet kiegészítettünk sokak örömére a Buda Gourmet Étterem svédasztalos ebédjével.

A kirándulás napjának reggelén 7:45-kor gyülekeztünk a komáromi vasútállomáson, melyen nagy meglepetésre mindenki időben megjelent. Ezt követően az előre megváltott jegyeinkkel, a 8:03-as vonattal utaztunk a Déli pályaudvarig, ahonnét aztán elvillamosoztunk a Bécsi úti Csodák Palotájához. Nagyjából 5000 m2-en, 2 szinten, közel 250 interaktív játék várta az osztályt az alábbi érdekességekkel: természet műhelye, tudósok csarnoka, mágnesek csodás világa, tükörlabirintus, illúziók, Newton almáskertje, logikai megálló, születés világa, űrállomás és még sok más érdekes, izgalmas interaktív játék. De talán a sokunk számára az Öveges színpad két fizikai előadása és a Richter Gedeon labor kémiai kísérletei voltak a legérdekesebbek mind közül.

Nagyjából 3 órát töltöttünk a tudomány világában, majd ezt követően eltöltöttünk együtt egy kellemes ebédet a Buda Gourmet Étteremben. Már előre le voltak foglalva az asztalaink, ahol több mint 30 féle étel és gourmet desszerttel a kínálatukban, korlátlan ételfogyasztással („all you can eat”) vártak bennünket. Mondanom sem kell, hogy talán sokak számára ez volt a nap fénypontja, hiszen mindenki annyit ehetett bármiből, ammennyi csak belé fért. Voltak bártabb tanulók, akik 6-7 alkalommal is fordultak főételért, majd ezt követően persze megkóstolták a leveseket és a desszerteket is.

Hogy ezt a bőséges ebédet kicsit lemozogjuk, elsétáltunk a közeli Puskás Ferenc szoborcsoporthoz, ahol osztálykép is készült, majd ezt követően elindultunk a Szépművészeti Múzeumhoz, ahol a „Menny és pokol között. Hieronymus Bosch rejtélyes világa” címet viselő, igazán érdekes kiállítást tekintettük meg. A jegyeinkkel nem csupán a tervezett ideiglenes kiállítást tudtuk megtekinteni, hanem az összes állandó kiállítást is, amit az osztály maximálisan ki is élvezett, hiszen zárásig a múzeum különféle kiállításait szemlélve barangoltunk a több emeleten és rengeteg termen át.

Az utolsó tervezett programunk után végigsétáltunk a Hősök terén, megnéztük a Városligeti tavat és Vajdahunyad várat, valamint a nemrég épült Magyar Zene Háza csodás épületét. Végezetül pedig tettünk egy villámgyors kitérőt az Etele Plázában, ami után a Kelenföldi vasútállomásról elindultunk haza, Komárom felé.

Végül, de nem utolsó sorban köszönjük szépen RNDr. Édes Erzsébet igazgatóhelyettes asszonynak, hogy vállalta az osztályfőnök mellet a kísérőtanár szerepét és nagy szeretettel és odafigyeléssel állt a csoporthoz egész nap.

Összességében egy nagyon tartalmas, és jó értelemben fárasztó napon voltunk túl, ahol reményeim szerint mindenki megtalálta a maga kedvére való programot. Hamarosan folytatjuk közös élményeink bővítését az évvégi osztálykiránduláson, ahol bízom benne, hogy hasonlóan jól fogunk együttműködni, mint ezen az első közös tanulmányi kirándulásunkon.